ساختار ردیاب خودرو شخصی جی پی اس

ساختار ردیاب خودرو ، جی پی اس خودرو و ردیاب شخصی

ردیاب، جی پی اس خودرو و ردیاب شخصی

یکی از اطلاعات خیلی مهم در دنیای امروز دانستن موقعیت افراد یا وسایل نقلیه آنها شامل قطار،ماشین، هواپیما، قایق و کشتی و غیره می باشد. ابزارهایی هم برای این کار طراحی شده اند که یکی از مهمترین آنها ردیاب، radyab خودرو ، جی پی اس خودرو و ردیاب شخصی می باشد.

در این قسمت مقداری در مورد ساختار radyab خودرو و جزئیات فنی این radyab ها و جی پی اس ها صحبت می شود.
که شما با ساختار radyab خودرو بیشتر آشنا شوید.

ساختار ردیاب خودرو,ساختار جی پی اس خودرو,وساختار ردیاب شخصی

نمای داخلی

هسته مرکزی و اصلی دستگاه های ردیاب و جی پی اس شامل سه قطعه مهم می باشد :

1. تراشه GPS

2. تراشه GSM

3. پردازنده مرکزی

1. تراشه GPS

این تراشه بوسیله آنتن های داخلی یا خارجی دستگاه (بسته به مدل ردیاب خودرو ) اطلاعات موقعیت خودرو را از ماهواره های جی پی اس دریافت می نماید.
و آنها را به پردازنده مرکزی ارسال می نماید. انواع تراشه های GPS توسط شرکت های مختلف تولید می شوند.
تراشه های جی پی اس کاربردهای فراوانی دارند. به غیر از ردیاب ،  جی پی اس و radyab شخصی ، خیلی از دستگاه های الکترونیکی دیگر مانند موبایل، رهیاب، ساعتهای هوشمند و غیره مجهز به این تراشه ها می باشند.

2. تراشه GSM

این چیپ به زبان ساده کار یک موبایل را انجام می دهد.
یک یا دو سیمکارت باید داخل آن قرار گیرد سپس به وسیله این تراشه می توان تماس دریافت یا ارسال کرد، پیامک دریافت و ارسال کرد.و همچنین در برخی از آنها امکان استفاده از سرویس GPRS سیمکارت نیز فراهم است و می توان بوسیله اینترنت سیمکارت اطلاعات ارسال و دریافت نمود. تراشه های GSM توسط شرکنهای مختلفی تولید می گردند که کارکرد اکثر آنها مشابه می باشد.

3. پردازنده مرکزی

این پردازنده که یک میکروچیپ می باشد و مدیریت کارکرد دستگاه را به عهده دارد و معمولا توسط شرکت تولید کننده ردیاب و جی پی اس برنامه نویسی می گردد و هر ردیاب جی پی اس را از radyab جی پی اس های دیگر شرکتها متمایز می گرداند. در این پردازنده تنظیمات مختلف از جمله اینکه اطلاعات ردیابی به کجا ارسال گردد، چگونه ارسال گردد، هر چند ثانیه یا دقیقه ارسال گردد، تعریف سرعت غیر مجاز، محدوده های جغرافیایی و دیگر امکانات radyab تعریف می گردد.

انتخاب ردیاب خوب|گزارش ردیابی|سایت ردیاب جی پی اس|

سامانه ردیابی ایده آل

درباره ردیاب خودرو ایده آل